Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/6541
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Brandão, Carlos da Fonseca | - |
dc.date.accessioned | 2014-05-20T13:22:21Z | - |
dc.date.available | 2014-05-20T13:22:21Z | - |
dc.date.issued | 2011-08-01 | - |
dc.identifier | http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0101-32622011000200003 | - |
dc.identifier.citation | Cadernos CEDES. Centro de Estudos Educação e Sociedade, v. 31, n. 84, p. 195-208, 2011. | - |
dc.identifier.issn | 0101-3262 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/6541 | - |
dc.description.abstract | A intenção desse artigo é analisar alguns objetivos e metas propostos para o ensino médio, pelo antigo Plano Nacional de Educação (pne Lei n. 10.172/01), no sentido de avaliar quais deles foram totalmente alcançados, quais foram parcialmente alcançados e quais não foram atingidos, visto que um novo pne está sendo proposto. Por outro lado, nosso objetivo também é avaliar em que medida o alcance ou não das metas propostas no início da década passada influencia na percepção e nas expectativas dos alunos do ensino médio em relação ao seu ingresso, num futuro próximo, no ensino superior. Serão abordadas questões referentes ao atendimento e à oferta de ensino médio e suas questões pedagógicas específicas. | pt |
dc.description.abstract | The aim of this paper is to analyze some proposed objectives and targets for secondary education in the old National Education Plan (nep Law n. 10172/01), in order to evaluate which of them have been fully achieved, which have been partially achieved and which have not been affected along the last decade, since a new nep is being proposed. Moreover, our goal is also to assess to what extent attaining or not the targets proposed in the early 1990s have influenced the perception and expectations of high school students regarding their admission to higher education in a near future. This text approaches issues related to the attendance and provision of secondary education and specific pedagogical issues at high-school level. | en |
dc.format.extent | 195-208 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Centro de Estudos Educação e Sociedade (CEDES) | - |
dc.source | SciELO | - |
dc.subject | Ensino médio | pt |
dc.subject | Plano Nacional de Educação | pt |
dc.subject | Ensino profissional | pt |
dc.subject | High school education | en |
dc.subject | National Education Plan | en |
dc.subject | Vocational education | en |
dc.title | O ensino médio no contexto do Plano Nacional de Educação: o que ainda precisa ser feito | pt |
dc.title.alternative | High school in the context of the National Education Plan: what still needs to be done | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Departamento de Educação | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Departamento de Educação | - |
dc.identifier.doi | 10.1590/S0101-32622011000200003 | - |
dc.identifier.scielo | S0101-32622011000200003 | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | S0101-32622011000200003.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Cadernos CEDES | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.