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Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/6729
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dc.contributor.authordo Prado, Vagner Matias-
dc.contributor.authorMiranda Ribeiro, Arilda Ines-
dc.date.accessioned2014-05-20T13:22:46Z-
dc.date.available2014-05-20T13:22:46Z-
dc.date.issued2010-01-01-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.5016/1980-6574.2010v16n2p402-
dc.identifier.citationMotriz-revista de Educação Física. Rio Claro: Univ Estadual Paulista-unesp, Inst Biociencias, v. 16, n. 2, p. 402-413, 2010.-
dc.identifier.issn1980-6574-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/6729-
dc.description.abstractPhysical Education establishes relations about sex-gender-sexuality by its programs. Thinking approaches among gender and sexuality questions from scholar Physical Education is a productive challenge. Inspired in post-structuralism studies, we problematized dialogues among body, gender, identity and body movement culture. Bodily our sports practices educate citizens beyond their performances, health and beauty. Their "truths" produce gender and sexuality brands in a culture process of branding differences. Cultural events are related in binary categories as good-bad, beautiful-ugly, thin-fat, similar-different, normal-unnatural, man-women, heterosexual-homosexual, that don't let to observe the multiplicity of people educate. We must to understand the pedagogical speeches about bodies as constituents of their own bloods.en
dc.description.abstractA Educação Física institui relações sobre sexo-gênero-sexualidade através de seus conteúdos. Buscar aproximações entre questões de gênero e sexualidade de sua vertente escolar é um desafio produtivo. Pautados nos estudos pós-estruturalistas, problematizamos as interlocuções entre corpo, gênero, identidade e cultura corporal de movimento. As práticas corporais e esportivas educam os corpos para além de suas performances, saúde e beleza. Suas “verdades” produzem marcas associadas ao gênero e à sexualidade em um processo cultural de marcação de diferenças. As manifestações culturais são atreladas a categorias binárias como bom-mau, belo-feio, magro-gordo, igual-diferente, normal-anormal, homem-mulher, heterossexual-homossexual, o que não permite atentar para a multiplicidade de constituição dos sujeitos. É preciso conceber os discursos pedagógicos sobre os corpos não apenas como meros aglomerados de teorias e suposições, mas atentar que os corpos carregam esses discursos como constituintes de seu próprio sangue.pt
dc.format.extent402-413-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Instituto de Biociências-
dc.sourceWeb of Science-
dc.subjectBodyen
dc.subjectGendersen
dc.subjectSexualitiesen
dc.subjectScholar Physical Educationen
dc.titleGêneros, sexualidades e Educação Física escolar: um início de conversapt
dc.title.alternativeGenders, sexualities and scholar Physical Education: start a conversationen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUNESP Univ Estadual Paulista, Fac Ciencias & Tecnol, Dept Educ, Presidente Prudente, SP, Brazil-
dc.description.affiliationUnespUNESP Univ Estadual Paulista, Fac Ciencias & Tecnol, Dept Educ, Presidente Prudente, SP, Brazil-
dc.identifier.wosWOS:000284782500014-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileWOS000284782500014.pdf-
dc.relation.ispartofMotriz: Revista de Educação Física-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

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