You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/6753
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTuim Viotto Filho, Irineu Aliprando-
dc.date.accessioned2014-05-20T13:22:50Z-
dc.date.available2014-05-20T13:22:50Z-
dc.date.issued2009-01-01-
dc.identifierhttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/2865-
dc.identifier.citationMotriz-revista de Educação Física. Rio Claro: Univ Estadual Paulista-unesp, Inst Biociencias, v. 15, n. 3, p. 687-695, 2009.-
dc.identifier.issn1980-6574-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/6753-
dc.description.abstractThis article presents a theoretical search and aims to introduce the main categories of historical-cultural theory and discuss its implications for the physical education teacher's work inside the school and also emphasizes this theory and its methodological proposal as an important way to build the scholar physical education in a critical perspective aiming to change the school and the students conscious and personality. The Vigotskian school of human development it is taken as an important reference to understand the scholars in their vital process of development and helps the teachers in general, and physical education teachers in specific, to consider the activity ( vital activity) as important instrument to get the humanization and liberty of human being, inside the school and inside the contemporary society.en
dc.description.abstractEsse artigo apresenta o resultado de uma pesquisa de natureza teórica e tem objetivo de introduzir as principais categorias da teoria histórico-cultural e discutir suas implicações para o trabalho do professor de educação física escolar. Também enfatiza essa teoria e suas propostas metodológicas, como um importante caminho para se construir a educação física escolar numa perspectiva crítica e voltada à transformação qualitativa da escola e da consciência e personalidade dos estudantes. A escola vigotskiana de desenvolvimento humano é tomada como uma importante referência para se entender os estudantes no seu processo de desenvolvimento vital e pode ajudar os professores em geral e os professores de educação física em específico, a considerar a atividade (atividade vital) como importante instrumento de humanização e liberdade humana no interior da escola e no interior da sociedade contemporânea.pt
dc.format.extent687-695-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Instituto de Biociências-
dc.sourceWeb of Science-
dc.subjectHistoric-cultural theoryen
dc.subjectVigotskian school of developmenten
dc.subjectVital activity in physical educationen
dc.titleTeoria histórico-cultural e suas implicações na atuação do professor de educação física escolarpt
dc.title.alternativeHistorical-cultural theory and its implications on the scholar physical educations teacher's worken
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationFCT UNESP Presidente Prudente, Dept Educ Fis, Presidente Prudente, SP, Brazil-
dc.description.affiliationUnespFCT UNESP Presidente Prudente, Dept Educ Fis, Presidente Prudente, SP, Brazil-
dc.identifier.wosWOS:000270451700023-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileWOS000270451700023.pdf-
dc.relation.ispartofMotriz: Revista de Educação Física-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.