You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/75721
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authordos Reis Sarra, Josiane-
dc.contributor.authorPella Legramandi, Victor Hugo-
dc.contributor.authorSilva Sacramento, Luis Vitor-
dc.contributor.authorMastroianni, Patricia de Carvalho-
dc.date.accessioned2014-05-27T11:29:47Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T18:50:12Z-
dc.date.available2014-05-27T11:29:47Z-
dc.date.available2016-10-25T18:50:12Z-
dc.date.issued2013-06-27-
dc.identifierhttp://serv-bib.fcfar.unesp.br/seer/index.php/Cien_Farm/article/view/2390-
dc.identifier.citationRevista de Ciencias Farmaceuticas Basica e Aplicada, v. 34, n. 2, p. 229-234, 2013.-
dc.identifier.issn1808-4532-
dc.identifier.issn2179-443X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/75721-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/75721-
dc.description.abstractA review and analysis of the literature on educative interventions (EI) for medicine users was carried out. For this purpose, databases were searched by employing descriptors related to pharmaceutical care, education and health, covering the period from 1997 to early 2011. A set of 21 articles related to EI with medicine users were selected, 18 (85.7%) of which referred to studies on basic health care. The EI most commonly reported in the articles were: talks, group discussions and educative material. The positive outcomes reported were: improvement in quality of life (better acceptance of the disease), economic advantages (reduction in number of medical consultations) and clinical improvement (risk reduction, prevention of complications).en
dc.description.abstractFoi realizada uma revisão e análise da literatura sobre intervenções educativas (IE) com usuários de medicamentos. Para isso, foram consultadas bases de dados empregando-se descritores relacionados à educação, saúde e cuidado farmacêutico, no período de 1997 a 28/02/2011. Foram selecionados 21 artigos relacionados à IE com usuários de medicamentos, sendo que 18 (85,7%) deles referiam-se a trabalhos desenvolvidos na atenção básica a saúde. As IE mais comumente relatadas nos artigos selecionados foram: palestras, grupos de discussões e material educativo. Como resultados positivos foram relatados: melhora da qualidade de vida(melhor aceitação da doença), vantagens econômicas (redução de retornos e consultas), melhora clínica (redução dos riscos, prevenção de complicações). Palavras-chave: Educação em Saúde. Atenção Farmacêutica. Saúde da Família-
dc.format.extent229-234-
dc.language.isoeng-
dc.language.isopor-
dc.sourceScopus-
dc.subjectFamily Health-
dc.subjectHealth Education-
dc.subjectPharmaceutical Care-
dc.subjectdrug use-
dc.subjecteconomic aspect-
dc.subjecthealth education-
dc.subjecthuman-
dc.subjectmedical literature-
dc.subjectpharmaceutical care-
dc.subjectquality of life-
dc.titleIntervenções educativas com usuários de medicamentos como estratégias terapêuticaspt
dc.title.alternativeEducational interventions among medicine users as a therapeutic strategyen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationDepartamento de Fármacos e Medicamentos UNESP, Campus Araraquara-
dc.description.affiliationDepartamento de Princípios Ativos Naturais e Toxicologia UNESP, Campus Araraquara-
dc.description.affiliationUnespDepartamento de Fármacos e Medicamentos UNESP, Campus Araraquara-
dc.description.affiliationUnespDepartamento de Princípios Ativos Naturais e Toxicologia UNESP, Campus Araraquara-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.file2-s2.0-84879270776.pdf-
dc.relation.ispartofRevista de Ciências Farmacêuticas Básica e Aplicada-
dc.identifier.scopus2-s2.0-84879270776-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.