You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/8357
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMartins Valderramas, Caroline Guimaraes-
dc.contributor.authorHunger, Dagmar Aparecida Cynthia França-
dc.date.accessioned2014-05-20T13:26:06Z-
dc.date.available2014-05-20T13:26:06Z-
dc.date.issued2009-01-01-
dc.identifierhttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/2708-
dc.identifier.citationMotriz-revista de Educação Física. Rio Claro: Univ Estadual Paulista-unesp, Inst Biociencias, v. 15, n. 3, p. 515-526, 2009.-
dc.identifier.issn1980-6574-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/8357-
dc.description.abstractThis research of qualitative nature, aimed to analyze the formation and knowledges of the teachers of Street Dance from the State of São Paulo. Reviewing the literarature it was approached the conceptions of culture, "Hip Hop Culture", and Street Dance. Also, some studies referred to the professional formation in dance and Physical Education; acting in dance by the teacher of Physical Education; and professional academic formation and/or experimental. The approaching method was the story of the time at present. The technique: interview semi-structured. According to the analysis of the statements: a) we noticed that no one of the interviewers show academic formation in dance; a small part is graduated in Physical Education, and the majority act as authorized teachers by the CREF and/ or DRT; b) we verified that the teaching of Street Dance is determined by experimental knowledges. The Street Dance shows itself as a process of constitution, and the formation and the knowledges to its teaching did not show systematization.en
dc.description.abstractA pesquisa de natureza qualitativa objetivou analisar a formação e os saberes dos professores de Street Dance do Estado de São Paulo. Na revisão de literatura abordaram-se temas como: Cultura, “Cultura Hip Hop”, Street Dance, Formação Profissional em Dança e Educação Física; atuação em dança pelo professor de Educação Física e formação profissional acadêmica e/ou experiencial. O método de trabalho foi a história do tempo presente, utilizando como técnica a entrevista semi-estruturada. De acordo com a análise dos depoimentos: a) constatou-se que nenhum dos entrevistados apresenta formação acadêmica em dança; a minoria é formada academicamente em Educação Física e, a maioria, atua como professores autorizados pelo CREF e/ou DRT; b) verificou-se que o ensino de Street Dance é determinado por saberes experienciais. O Street Dance se apresenta em processo de constituição e a formação e os saberes para seu ensino não apresentaram sistematização.pt
dc.format.extent515-526-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Instituto de Biociências-
dc.sourceWeb of Science-
dc.subjectStreet Danceen
dc.subjectFormationen
dc.subjectKnowledgesen
dc.titleProfessores de Street Dance do Estado de São Paulo: formação e saberespt
dc.title.alternativeTeachers of Street Dance of the State of São Paulo: formation and knowledgeen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade de São Paulo (USP)-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationColegio Fenix Bauru, Bauru, SP, Brazil-
dc.description.affiliationFC UNESP Bauru, Dept Educ Fis, Bauru, SP, Brazil-
dc.description.affiliationUNESP Rio Claro Bauru, NEPEF, Nucleo Estudos & Pesquisas Formacao Profiss Campo, Bauru, SP, Brazil-
dc.description.affiliationUnespFC UNESP Bauru, Dept Educ Fis, Bauru, SP, Brazil-
dc.description.affiliationUnespUNESP Rio Claro Bauru, NEPEF, Nucleo Estudos & Pesquisas Formacao Profiss Campo, Bauru, SP, Brazil-
dc.identifier.wosWOS:000270451700005-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileWOS000270451700005.pdf-
dc.relation.ispartofMotriz: Revista de Educação Física-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.