You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/8366
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPereira, Mariana Lolato-
dc.contributor.authorHunger, Dagmar Aparecida Cynthia França-
dc.date.accessioned2014-05-20T13:26:07Z-
dc.date.available2014-05-20T13:26:07Z-
dc.date.issued2009-01-01-
dc.identifierhttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/2926-
dc.identifier.citationMotriz-revista de Educação Física. Rio Claro: Univ Estadual Paulista-unesp, Inst Biociencias, v. 15, n. 4, p. 768-780, 2009.-
dc.identifier.issn1980-6574-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/8366-
dc.description.abstractThe dance is one of the cultural content of body movement. But it is known, by means of literature and researches, that the training of teachers of Physical Education has submitted this content limits, damaging their future education in schools. This article discusses these limits and their possible solutions, ruled itself for both in literature and analysis on data collected in search of the Masters PEREIRA (2007). In this analysis it was felt that the dance is little in this Fitness because of graduate students have little experience inside and outside the school environment, because many parents, teachers and students have to dance with prejudice, and because do not feel prepared to deal with this content in schools. It appears that this may be due to the hegemony of sports in physical education, and some misunderstandings when you think the goals and content of dance in physical education.en
dc.description.abstractA dança é um dos conteúdos da cultura corporal de movimento. Mas sabe-se, por meio da literatura e de pesquisas realizadas, que na formação dos professores de Educação Física este conteúdo tem apresentado limites, prejudicando seu futuro ensino nas escolas. Este artigo discute estes limites e suas possíveis soluções, pautando-se para tanto em análise bibliográfica e em dados coletados em pesquisa de mestrado de PEREIRA (2007). Nesta análise notou-se que a dança está pouco presente na Educação Física porque os alunos da graduação têm pouca vivência dentro e fora do ambiente escolar, porque muitos pais, professores e alunos têm preconceito com a dança, e porque não se sentem preparados para lidar com este conteúdo no ensino escolar. Conclui-se que isso talvez se deva à hegemonia do esporte na educação física, e a alguns equívocos quando se pensa nos objetivos e conteúdos da dança na educação física.pt
dc.format.extent768-780-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Instituto de Biociências-
dc.sourceWeb of Science-
dc.subjectPhysical Educationen
dc.subjectProfessional Formationen
dc.subjectDanceen
dc.titleLimites do ensino de dança na formação do professor de Educação Físicapt
dc.title.alternativeLimits of dance's teach in the formation of Physical Education teacheren
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUNESP Rio Claro, Nucleo Estudos & Pesquisas Formacao Profiss Campo, São Paulo, Brazil-
dc.description.affiliationFC UNESP Bauru, Dept Educ Fis, Bauru, SP, Brazil-
dc.description.affiliationUnespUNESP Rio Claro, Nucleo Estudos & Pesquisas Formacao Profiss Campo, São Paulo, Brazil-
dc.description.affiliationUnespFC UNESP Bauru, Dept Educ Fis, Bauru, SP, Brazil-
dc.identifier.wosWOS:000274226400005-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileWOS000274226400005.pdf-
dc.relation.ispartofMotriz: Revista de Educação Física-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.