You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/89788
Title: 
O conceito de natureza e análises dos livros didáticos de geografia
Author(s): 
Barbosa, Túlio
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Sponsorship: 
Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)
Abstract: 
  • O presente trabalho teve a preocupação em apontar as diferentes concepções e conceitos de natureza, através de alguns pensadores ocidentais da filosofia e da geografia. Para isso partimos da leitura de Galileu e a verificação de como o filósofo compreendeu a natureza; assim construímos um raciocínio temporal e questionamos o conceito de natureza por meio das obras de alguns filósofos como kant, Hegel, Spinoza, Descartes, Locke, Marx, Sartre, Husserl, Heidegger e outros.
  • This work had the concern in pointing the different conceptions and concepts how much to the nature, through some occidental thnkers in such a way in the philosophy as in geography. For this we break of the reading of Galileu and the verification of as the philosopher uderstood the nature; thus we construct a secular and thematic reasonning how much to the concept of nature by means of the philosophers, such as Kant, Spinoza, Descartes, Hegel, Sartre, Heidegger, Hussel, Marx and Locke.
Issue Date: 
11-Dec-2006
Citation: 
BARBOSA, Túlio. O conceito de natureza e análises dos livros didáticos de geografia. 2006. 315 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Tecnologia, 2006.
Time Duration: 
315 f.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Geografia
  • Geografia humana
  • Nature
  • Geography
  • Philosophy
  • Education
  • Episteme and speech
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/89788
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.