You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/109767
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBueno, Sinésio Ferraz-
dc.date.accessioned2014-10-01T13:08:32Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T19:45:01Z-
dc.date.available2014-10-01T13:08:32Z-
dc.date.available2016-10-25T19:45:01Z-
dc.date.issued2013-09-01-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S0104-40602013000300016-
dc.identifier.citationEducar em Revista. Setor de Educação da Universidade Federal do Paraná, n. 49, p. 299-307, 2013.-
dc.identifier.issn0104-4060-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/109767-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/109767-
dc.description.abstractThe aim of this paper is to analyze the confluences between the thinking of philosophers Theodor Adorno and Hannah Arendt in critiquing totalitarianism and fascism in the post-World War II period. Looking for approximation between the works of both philosophers, the most relevant aspects of this criticism for the philosophy of education will be explicited.en
dc.description.abstractO objetivo deste artigo consiste em analisar a confluência entre o pensamento dos filósofos Theodor Adorno e Hannah Arendt na crítica ao totalitarismo e ao fascismo no período pós-Segunda Guerra Mundial. Procurando aproximar a obra de ambos, serão explicitados em especial os aspectos mais relevantes dessa crítica no campo da filosofia da educação.pt
dc.format.extent299-307-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Federal de Uberlândia (UFU), Setor de Educação-
dc.sourceSciELO-
dc.subjectteoria críticapt
dc.subjectfilosofia da educaçãopt
dc.subjectpersonalidade autoritáriapt
dc.subjectfascismopt
dc.subjecttotalitarismopt
dc.subjectcritical theoryen
dc.subjectphilosophy of educationen
dc.subjectauthoritarian personalityen
dc.subjectfascismen
dc.subjecttotalitarianismen
dc.titleTheodor Adorno e Hannah Arendt: confluências no campo da filosofia da educaçãopt
dc.title.alternativeTheodor Adorno and Hannah Arendt: confluences in the field of philosophy of educationen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho-
dc.identifier.doi10.1590/S0104-40602013000300016-
dc.identifier.scieloS0104-40602013000300016-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileS0104-40602013000300016.pdf-
dc.relation.ispartofEducar em Revista-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.