Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/109767
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Bueno, Sinésio Ferraz | - |
dc.date.accessioned | 2014-10-01T13:08:32Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T19:45:01Z | - |
dc.date.available | 2014-10-01T13:08:32Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T19:45:01Z | - |
dc.date.issued | 2013-09-01 | - |
dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1590/S0104-40602013000300016 | - |
dc.identifier.citation | Educar em Revista. Setor de Educação da Universidade Federal do Paraná, n. 49, p. 299-307, 2013. | - |
dc.identifier.issn | 0104-4060 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/109767 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/109767 | - |
dc.description.abstract | The aim of this paper is to analyze the confluences between the thinking of philosophers Theodor Adorno and Hannah Arendt in critiquing totalitarianism and fascism in the post-World War II period. Looking for approximation between the works of both philosophers, the most relevant aspects of this criticism for the philosophy of education will be explicited. | en |
dc.description.abstract | O objetivo deste artigo consiste em analisar a confluência entre o pensamento dos filósofos Theodor Adorno e Hannah Arendt na crítica ao totalitarismo e ao fascismo no período pós-Segunda Guerra Mundial. Procurando aproximar a obra de ambos, serão explicitados em especial os aspectos mais relevantes dessa crítica no campo da filosofia da educação. | pt |
dc.format.extent | 299-307 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Universidade Federal de Uberlândia (UFU), Setor de Educação | - |
dc.source | SciELO | - |
dc.subject | teoria crítica | pt |
dc.subject | filosofia da educação | pt |
dc.subject | personalidade autoritária | pt |
dc.subject | fascismo | pt |
dc.subject | totalitarismo | pt |
dc.subject | critical theory | en |
dc.subject | philosophy of education | en |
dc.subject | authoritarian personality | en |
dc.subject | fascism | en |
dc.subject | totalitarianism | en |
dc.title | Theodor Adorno e Hannah Arendt: confluências no campo da filosofia da educação | pt |
dc.title.alternative | Theodor Adorno and Hannah Arendt: confluences in the field of philosophy of education | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho | - |
dc.identifier.doi | 10.1590/S0104-40602013000300016 | - |
dc.identifier.scielo | S0104-40602013000300016 | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | S0104-40602013000300016.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Educar em Revista | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.