You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/109767
Title: 
Theodor Adorno e Hannah Arendt: confluências no campo da filosofia da educação
Other Titles: 
Theodor Adorno and Hannah Arendt: confluences in the field of philosophy of education
Author(s): 
Bueno, Sinésio Ferraz
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0104-4060
Abstract: 
  • The aim of this paper is to analyze the confluences between the thinking of philosophers Theodor Adorno and Hannah Arendt in critiquing totalitarianism and fascism in the post-World War II period. Looking for approximation between the works of both philosophers, the most relevant aspects of this criticism for the philosophy of education will be explicited.
  • O objetivo deste artigo consiste em analisar a confluência entre o pensamento dos filósofos Theodor Adorno e Hannah Arendt na crítica ao totalitarismo e ao fascismo no período pós-Segunda Guerra Mundial. Procurando aproximar a obra de ambos, serão explicitados em especial os aspectos mais relevantes dessa crítica no campo da filosofia da educação.
Issue Date: 
1-Sep-2013
Citation: 
Educar em Revista. Setor de Educação da Universidade Federal do Paraná, n. 49, p. 299-307, 2013.
Time Duration: 
299-307
Publisher: 
Universidade Federal de Uberlândia (UFU), Setor de Educação
Keywords: 
  • teoria crítica
  • filosofia da educação
  • personalidade autoritária
  • fascismo
  • totalitarismo
  • critical theory
  • philosophy of education
  • authoritarian personality
  • fascism
  • totalitarianism
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S0104-40602013000300016
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/109767
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.