You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114658
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLimão, Juliana Inesta-
dc.contributor.authorCarrara, Kester-
dc.contributor.authorAngelo, J. C. de-
dc.contributor.authorSanches, J. W. R.-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:19Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:17:37Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:19Z-
dc.date.available2016-10-25T20:17:37Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://www.revistamineiraefi.ufv.br/artigos/725-comparacao-entre-as-habilidades-motoras-de-chutar-e-rebater-em-criancas-do-primeiro-ano-do-ensino-fundamental-
dc.identifier.citationRevista Mineira de Educacao Fisica, v. 1, p. 461-469, 2012.-
dc.identifier.issn0104-8031-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114658-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114658-
dc.description.abstractThis research analyzes the development of motor skills of kicking andhitting 60 children, six years old, from three schools in the city of Bauru. Thestudents were videotaped performing the task of kicking and hitting. Thecollected data were analyzed by three independent evaluators who rated theskills in development stages (early, elementary and mature), following thecharacteristics presented by Gallahue and Ozmun (2005), adding two morecategories: beginner / intermediate, elementary / intermediate. The resultsshowed that there were differences between the skills of kicking and hitting.This may be related to cultural aspects. Also found that most children havenot reached the mature stage of development the two skills, which is contraryto that expected in the literature.en
dc.description.abstractEsta pesquisa analisou o desenvolvimento motor das habilidades dechutar e rebater de 60 crianças, de seis anos de idade, de três escolas nacidade de Bauru. Os alunos foram filmados realizando as tarefas de chutar erebater. Os dados coletados foram analisados por três avaliadoresindependentes, que classificaram as habilidades em estágios dedesenvolvimento (inicial, elementar e maduro), seguindo as característicasapresentadas por Gallahue e Ozmun (2005) acrescentando mais duascategorias: inicial/intermediário e elementar/intermediário. Os resultadosobtidos demonstraram que houve diferença entre as habilidades de chutar ede rebater. Tal fato pode estar relacionado aos aspectos culturais. Tambémfoi constatado que a maioria das crianças não atingiu o estágio maduro dedesenvolvimento para as duas habilidades, o que é contrário ao esperadopela literatura.pt
dc.format.extent461-469-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectComportamento de rebaterpt
dc.subjectComportamento de chutarpt
dc.subjectAnálise do Comportamentopt
dc.subjectAnálise de contingênciaspt
dc.subjectAprendizagem motorapt
dc.subjectHabilidades motoraspt
dc.titleComparação entre as habilidades motoras de chutar e rebater em crianças do primeiro ano do ensino fundamentalpt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Engº Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Engº Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespDepartamento de Educação Física - UNESP/Bauru-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN01048031-2012-01-461-469.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Mineira de Educacao Fisica-
dc.identifier.lattes4654377716651363-
dc.identifier.lattes9856759253555976-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.