You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114928
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorZaia, Lia Leme-
dc.contributor.authorSaravali, Eliane Giachetto-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:35Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:18:12Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:35Z-
dc.date.available2016-10-25T20:18:12Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://www.seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/12375-
dc.identifier.citationEnsino em Re-vista, v. 18, n. 1, p. 175-186, 2011.-
dc.identifier.issn0104-3757-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114928-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114928-
dc.description.abstractThis article proposes a reflection on the relevance of Piaget’s work when it comes to inclusion. It presents the basic concepts of development and learning in the constructivist perspective. It also reflects upon the currently emphasized conceptual and practical aspects of school inclusion, which were already anticipated by Piaget.en
dc.description.abstractEste artigo propõe uma reflexão sobre a atualidade da obra piagetiana quando o assunto é inclusão. Apresenta os conceitos básicos sobre o desenvolvimento e a aprendizagem na perspectiva construtivista. Reflete sobre aspectos conceituais e práticos da inclusão escolar enfatizados atualmente e já antecipados por Piaget.pt
dc.format.extent175-186-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.titleAprender em Piaget: o significado da inclusão a partir das possibilidades de desenvolvimento e aprendizagem de nossos alunospt
dc.title.alternativeLearning in Piaget: the meaning of inclusion from our students’ possibilities of development and learningen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionFaculdade de Filosofia, Ciências e Letras de São José do Rio Pardo-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia da Educação, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Hygino Muzzi Filho 737, Campus Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia da Educação, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Hygino Muzzi Filho 737, Campus Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN01043757-2011-18-01-175-186.pdf-
dc.relation.ispartofEnsino em Re-vista-
dc.identifier.lattes7377812451347393-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.