You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115054
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOmote, Sadao-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:43Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:18:29Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:43Z-
dc.date.available2016-10-25T20:18:29Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6586-
dc.identifier.citationRevista Ibero-Americana de Estudos em Educação, v. 8, n. 3, p. 639-649, 2013.-
dc.identifier.issn1982-5587-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/115054-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115054-
dc.description.abstractAn important component of the Inclusive Education can be the social attitudes toward inclusion presented by teachers, students and other members of the school community. The aim of this paper is to systematize main fidings of some Brazilian studies concerning that theme. The results of studies in which the Likert Scale of Social Attitudes toward Inclusion was used are summarized. Twelve studies were analyzed, examining the relationship between the social attitudes toward inclusion and some subjects characteristics, highlighting the chronological age, formation area, educational experience and previous experience with people with deficiency. The results were not able to demonstrate in a conclusive way the nature of the relationship between each of these variables and the social attitudes toward inclusion. These seem to be affected by a group of complexly related variables of the subjects and of the target of social attitudes.en
dc.description.abstractUm importante componente da Educação Inclusiva podem ser as atitudes sociais em relação à inclusão apresentadas por professores, alunos e demais membros da comunidade escolar. Esta comunicação tem o objetivo de sistematizar principais achados de alguns estudos brasileiros acerca dessa temática. São sumarizados resultados de estudos nos quais foi utilizada a Escala Likert de Atitudes Sociais em relação à Inclusão. Foram analisados 12 estudos, examinando a relação entre as atitudes sociais em relação à inclusão e algumas características dos participantes, destacando a idade cronológica, área de formação, experiência docente e experiência prévia com pessoas com deficiência. Os resultados encontrados não demonstram de modo conclusivo a natureza da relação entre essas variáveis e as atitudes sociais em relação à inclusão. Estas parecem ser determinadas por um conjunto de variáveis, tanto dos sujeitos quanto dos objetos de atitudes sociais, complexamente relacionadas.pt
dc.format.extent639-649-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectEducação Especialpt
dc.subjectinclusãopt
dc.subjectEscala de atitudes sociaispt
dc.titleAtitudes sociais em relação à inclusão: estudos brasileirospt
dc.title.alternativeAttitudes in relation to social inclusion: brazilian studiesen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Higyno Muzzi Filho, 737, Campus Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Higyno Muzzi Filho, 737, Campus Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN19825587-2013-08-03-639-649.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Ibero-Americana de Estudos em Educação-
dc.identifier.lattes7647316253011798-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.