You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/120095
Title: 
Gestão de marcas e relações públicas: o papel da propaganda de relações públicas na construção e manutenção da imagem institucional
Author(s): 
Mori, Margareth Midory
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • The main purpose of this study is to promote reflection about the relevance of institutional propaganda as a tool of public relations and as a component of brand management. Concepts relevant to the design of this propaganda as Peirce’s semiotics, the storytelling, DNA corporate, identity and corporate culture were also outlined. A study was conducted to illustrate the work on the business management of JM Empilhadeiras, brand management and global institutional first campaign image building of Hyundai, the “Live Brilliant”
  • Este trabalho tem como proposta central promover uma reflexão acerca da relevância da propaganda institucional enquanto instrumento de Relações Públicas e como componente da gestão de marcas. Foram também delineados conceitos relevantes para a concepção dessa propaganda, como a semiótica de Peirce, o storytelling, DNA corporativo, identidade e cultura empresarial. Para ilustrar o trabalho foi feita uma reflexão sobre a gestão empresarial da JM Empilhadeiras, da gestão de marca e da primeira campanha institucional mundial de construção de imagem da Hyundai, a “Live Brilliant”
Issue Date: 
2012
Citation: 
MORI, Margareth Midory. Gestão de marcas e relações públicas: o papel da propaganda de relações públicas na construção e manutenção da imagem institucional. 2012. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado em Comunicação Social – Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2012.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Marca registrada
  • Agencias de propaganda
  • Relações publicas
  • Gestão de empresas
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/120095
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.