Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124956
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Lastória, Luiz Antonio Calmon Nabuco | - |
dc.date.accessioned | 2015-07-15T18:28:04Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:51:52Z | - |
dc.date.available | 2015-07-15T18:28:04Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:51:52Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier | http://seer.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/4996 | - |
dc.identifier.citation | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, v. 6, n. 3, p. 2-11, 2011. | - |
dc.identifier.issn | 1982-5587 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/124956 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124956 | - |
dc.description.abstract | The text focuses on the relation between the Law of Directives and Bases of National Education, as well as its deployment in the National Curriculum, and contemporary culture in three aspects: the predominantly naive about the relation between technological development / education, the translation rhetoric about family’s institution as a partner of educational practices, and finally, the use of systems theory applied to the context of politicaleducational diagnosis. Results from a larger research project in progress titled "Cultural Industry and formative processes: Subsidies to reflect the new educational demmands”. | en |
dc.description.abstract | O texto trata da relação entre a Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional, bem como de seu desdobramento nos Parâmetros Curriculares Nacionais, e a cultura contemporânea sob três aspectos: a visão ingênua predominante quanto à relação entre desenvolvimento tecnológico/educação; a tradução retórica da instituição família como parceira das práticas educativas; e, finalmente, a utilização da teoria dos sistemas aplicada ao âmbito do diagnóstico político-educacional. Resulta de um projeto de pesquisa maior em curso intitulado: Indústria cultural e processos formativos: subsídios para reflexão das novas demandas educacionais. | pt |
dc.format.extent | 2-11 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Education policy | en |
dc.subject | Technology | en |
dc.subject | Family | en |
dc.subject | Systems theory | en |
dc.subject | Política educacional | pt |
dc.subject | Tecnologia | pt |
dc.subject | Família | pt |
dc.subject | Teoria dos sistemas | pt |
dc.title | A propósito dos parâmetros curriculares nacionais e sua relação com o ethos cultural hodierno | pt |
dc.title.alternative | The purpose of national curriculum parameters and its relation to today’s cultural ethos | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista. Faculdade de Ciências e Letras - Departamento de Psicologia da Educação. Araraquara – SP – Brasil. 14800-901 | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN1982-5587-2011-06-03-02-11.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação | - |
dc.identifier.lattes | 2752243344158475 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.