You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124982
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDuarte, Newton-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:08Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:51:55Z-
dc.date.available2015-07-15T18:28:08Z-
dc.date.available2016-10-25T20:51:55Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://revista.fct.unesp.br/index.php/Nuances/article/viewFile/2150/duarte-
dc.identifier.citationNuances: estudos sobre Educação, v. 24, n. 1, p. 19-29, 2013.-
dc.identifier.issn2236-0441-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/124982-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124982-
dc.description.abstractThe paper defends that the historical-cultural psychology needs the mediation of the historical-critical pedagogy in order to contribute to the school educational practice. In this direction, the paper analyses, in the field of the relations between Psychology and Pedagogy, a criteria for the human development characterization. Considering both, psychology and pedagogy, inside the historical process of social class struggle, the paper defends that human beings develop themselves by using the mediations which makes possible the movement from the condition of “being in itself” to the condition of “being for itself”.en
dc.description.abstractO artigo defende que a psicologia histórico-cultural, para contribuir para a prática educativa escolar, precisa da mediação da Pedagogia histórico-crítica. Nessa direção, o artigo analisa, no terreno das relações entre Psicologia e Pedagogia, um critério para a caracterização do desenvolvimento humano. Situando tanto a psicologia como a pedagogia no processo histórico da luta de classes, o artigo defende que o ser humano se desenvolve pelo uso das mediações que lhe possibilitam passar da condição de ser em si à condição de ser para si.pt
dc.format.extent19-29-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectLev Vygotskyen
dc.subjectDermeval Savianien
dc.subjectHistorical-Cultural Psychologyen
dc.subjectHistorical-Critical Pedagogyen
dc.subjectVigotskipt
dc.subjectPedagogia Historico-Criticapt
dc.subjectPsicologia do Desenvolvimentopt
dc.titleVigotski e a pedagogia histórico-crítica: a questão do desenvolvimento psíquicopt
dc.title.alternativeVygotsky and historical-critical pedagogy: the issue of psychic developmenten
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia da Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú km 01, Bairro dos Machados, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia da Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú km 01, Bairro dos Machados, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.14572/nuances.v24i1.2150-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.relation.ispartofNuances: estudos sobre Educação-
dc.identifier.lattes2161593951236436-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.