You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125067
Title: 
Contribuições da pedagogia histórico-crítica para a formação de professores
Other Titles: 
  • Contributions of historical-critical pedagogy to teacher training
  • Contribuciones de la pedagogía histórica crítica para la formación de profesores
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2175-5604
Abstract: 
  • Teacher training is a frequent academic theme and object of various approaches. This article aims at presenting a few contributions of historical-critical pedagogy to this debate. It takes into account the concept of human-being, development and role of the school, opposing current parameters which empty and devalue teachers and, consequently, school education.
  • La formación de profesores es un tema recurrente en la educación y sus enfoques son muy diferentes. En este artículo, intentamos presentar algunas contribuciones de la pedagogía histórica-crítica para ese debate, considerando la concepción del ser humano, el desarrollo y el papel de la escuela, en contraposición a los parámetros actuales que producen la pérdida y la desvalorización del profesor y, por consecuencia, de la educación escolar.
  • A formação de professores é tema recorrente na academia e suas abordagens são as mais diversas. Nesse artigo procuramos apresentar algumas contribuições da pedagogia histórico-crítica para esse debate, levando em conta a concepção de ser humano, desenvolvimento e o papel da escola, em contraposição aos parâmetros atuais que produzem o esvaziamento e a desvalorização do professor e, consequentemente, da educação escolar.
Issue Date: 
2013
Citation: 
Germinal: Marxismo e Educação em Debate, v. 5, n. 2, p. 97-105, 2013.
Time Duration: 
97-105
Keywords: 
  • Historical-critical pedagogy
  • Teacher training
  • School education
  • Pedagogía histórica-crítica
  • Formación de profesores
  • Educación escolar
  • Pedagogia histórico-crítica
  • Formação de professores
  • Educação escolar
Source: 
http://www.portalseer.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9702
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/125067
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.