Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125138
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Miranda, Kátia Rodrigues Mello | - |
dc.contributor.author | Carvalho, Kelly Cristiane Henschel Pobbe de | - |
dc.contributor.author | Messias, Rozana Aparecida Lopes | - |
dc.date.accessioned | 2015-07-15T18:28:30Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:52:15Z | - |
dc.date.available | 2015-07-15T18:28:30Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:52:15Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier | http://www.mecd.gob.es/brasil/dms/consejerias-exteriores/brasil/2014/publicaciones/abehxxiv.pdf | - |
dc.identifier.citation | Anuário Brasileño de Estudios Hispânicos, v. 1, n. 24, p. 69-80, 2014. | - |
dc.identifier.issn | 2318-163X | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/125138 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125138 | - |
dc.description.abstract | This paper presents some reflections regarding Spanish/FL teachers professional development process, considering their experiences in the context of the project “Center for Languages and Teachers Development”, UNESP – Assis. The study aimed to develop a space for reflection and to identify the main concerns that the teachers-students have in their initial education trajectory. To do so, we use the qualitative approach principles and the narrative research method. | en |
dc.description.abstract | Este artigo traz reflexões acerca do processo de desenvolvimento profissional de professores de espanhol/LE, a partir das experiências do projeto “Centro de Línguas e Desenvolvimento de Professores”, UNESP – Assis. O estudo objetivou articular um espaço de reflexão e identificar as principais inquietações que os alunos-professores apresentam em sua trajetória na formação inicial. Para tanto, utilizamos os pressupostos da pesquisa qualitativa, em sua modalidade de pesquisa narrativa. | pt |
dc.format.extent | 69-80 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Spanish teaching | en |
dc.subject | Spanish/FL teachers education | en |
dc.subject | Qualitative research | en |
dc.subject | Projects | en |
dc.subject | Partnerships | en |
dc.subject | Ensino do espanhol | pt |
dc.subject | Formação de professores de espanhol/LE | pt |
dc.subject | Pesquisa qualitativa | pt |
dc.subject | Projetos | pt |
dc.subject | Parcerias | pt |
dc.title | A formação do professor de espanhol no Centro de Línguas da FCL UNESP/Assis: histórias compartilhadas | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Av. Dom Antonio, 2100, Parque Universitário, CEP 19806900, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.relation.ispartof | Anuário Brasileño de Estudios Hispânicos | - |
dc.identifier.lattes | 74027009123924 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.