Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125138
- Title:
- A formação do professor de espanhol no Centro de Línguas da FCL UNESP/Assis: histórias compartilhadas
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 2318-163X
- This paper presents some reflections regarding Spanish/FL teachers professional development process, considering their experiences in the context of the project “Center for Languages and Teachers Development”, UNESP – Assis. The study aimed to develop a space for reflection and to identify the main concerns that the teachers-students have in their initial education trajectory. To do so, we use the qualitative approach principles and the narrative research method.
- Este artigo traz reflexões acerca do processo de desenvolvimento profissional de professores de espanhol/LE, a partir das experiências do projeto “Centro de Línguas e Desenvolvimento de Professores”, UNESP – Assis. O estudo objetivou articular um espaço de reflexão e identificar as principais inquietações que os alunos-professores apresentam em sua trajetória na formação inicial. Para tanto, utilizamos os pressupostos da pesquisa qualitativa, em sua modalidade de pesquisa narrativa.
- 2014
- Anuário Brasileño de Estudios Hispânicos, v. 1, n. 24, p. 69-80, 2014.
- 69-80
- Spanish teaching
- Spanish/FL teachers education
- Qualitative research
- Projects
- Partnerships
- Ensino do espanhol
- Formação de professores de espanhol/LE
- Pesquisa qualitativa
- Projetos
- Parcerias
- http://www.mecd.gob.es/brasil/dms/consejerias-exteriores/brasil/2014/publicaciones/abehxxiv.pdf
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/125138
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.