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Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134654
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DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSilva, Alessandra Turini Bolsoni-
dc.contributor.authorLoureiro, Sonia Regina-
dc.contributor.authorMarturano, Edna Maria-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:57:50Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:30:53Z-
dc.date.available2016-03-02T12:57:50Z-
dc.date.available2016-10-25T21:30:53Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistapsico/article/view/5813-
dc.identifier.citationPsico, v. 42, n. 3, p. 354-361, 2011.-
dc.identifier.issn0103-5371-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134654-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134654-
dc.description.abstractThe relationships between behavior problems and children social skills, such as the relevance of analysing these sides by report instruments had been emphasized in researches. It aims: a) to verify the components concerning to behavior problems and children social skills, which was identified through a undirected report instrument; b) to analyze the correlation of such indicators with ones detected by a directed report instrument and those ones referred in bibliography. The participants were 213 primary health carers of children in pre-school age (n = 114) and school age ones (n = 98). The results show that undirected and directed instruments are complementary to obtain informations. Besides, the combination of assessment modalities adds to the characterization of the behavioral repertoire.en
dc.description.abstractLas relaciones infantiles entre los problemas del comportamiento y las capacidades sociales, y la importancia de la evaluación de estos aspectos para los instrumentos de la historia se ha acentuado en la investigación. Objetivo: a) para verificar los componentes relativos los problemas identificados del comportamiento y de las capacidades sociales infantiles por medio de un instrumento de la historia no dirigido; b) para analizar la correspondencia de tales indicadores detectados para el instrumento de la historia dirigida y las relacionadas en literatura. 213 cuidadores primarios de niños en edad preescolar (n = 114) y referente a escuela habían sido participante (n = 98). Los resultados señalan que dirigido y los instrumentos dirigidos no son complementarios para el logro de la información, siendo que la combinación de las modalidades de la evaluación agrega a la caracterización del repertorio mannering.es
dc.description.abstractAs relações entre problemas de comportamento e habilidades sociais infantis, e a relevância da avaliação desses aspectos por instrumentos de relato têm sido enfatizadas nas pesquisas. Objetiva-se: a) verificar os componentes relativos a problemas de comportamento e habilidades sociais infantis identificados por meio de um instrumento de relato não dirigido; b) analisar a correspondência de tais indicadores aos detectados por instrumento de relato dirigido e aos referidos na literatura. Foram participantes 213 cuidadores primários de crianças em idade pré-escolar (n = 114) e escolar (n = 98). Os resultados sinalizam que instrumentos dirigidos e não dirigidos são complementares para a obtenção de informações, sendo que a combinação de modalidades de avaliação acrescenta à caracterização do repertório comportamental.pt
dc.format.extent354-361-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectSocial skillsen
dc.subjectBehavior problemsen
dc.subjectAssessmenten
dc.subjectCapacidades socialeses
dc.subjectProblemas del comportamientoes
dc.subjectEvaluaciónes
dc.subjectHabilidades sociaispt
dc.subjectProblemas de comportamentopt
dc.subjectAvaliaçãopt
dc.titleProblemas de comportamento e habilidades sociais infantis: modalidades de relatopt
dc.title.alternativeBehavior problems and children social skills: report modalitiesen
dc.title.alternativeProblemas infantiles del comportamiento y de las capacidades sociales: modalidades de historiases
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionUniversidade de São Paulo (USP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Psicologia, Bauru, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUniversidade de São Paulo (USP), Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto (FMRP), Ribeirão Preto, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Psicologia, Bauru, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN0103-5371-2011-42-03-354-361.pdf-
dc.relation.ispartofPsico-
dc.identifier.lattes7204239102184728-
dc.identifier.lattes3491806982519658-
dc.identifier.lattes1564285659850897-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

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