You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134660
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRedling, Julyette Priscila-
dc.contributor.authorLopes Júnior, Jair-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:57:51Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:30:54Z-
dc.date.available2016-03-02T12:57:51Z-
dc.date.available2016-10-25T21:30:54Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://www.fatece.edu.br/revista%20trilhas/volume1.php-
dc.identifier.citationRevista Trilhas Pedagógicas, v. 1, n. 1, p. 122-139, 2011.-
dc.identifier.issn2237-0153-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134660-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134660-
dc.description.abstractThe paper that if presents, tells a research carried through next to students of the High School, in which activities of mathematical investigation from questions of some examinations of federal and state public universities had been elaborated; later applied to these students in a state school of the inside of São Paulo and with data obtained from their productions, we search to analyze which procedures had been used for them and which procedural changes had occurred. It is intended with this, to collaborate for the mathematical formation of the students of High School aiming at a more significant learning of the mathematical concepts and the procedures involved when working with this type of activity.en
dc.description.abstractO artigo que se apresenta, relata uma pesquisa realizada junto a alunos do ensino médio, na qual foram elaboradas atividades de investigação matemática a partir de questões de alguns vestibulares de universidades públicas federais e estaduais; posteriormente aplicadas a esses alunos numa escola estadual do interior de São Paulo e com os dados obtidos a partir de suas produções, buscamos analisar quais procedimentos foram usados por eles e quais mudanças procedimentais ocorreram. Pretende-se com isso, colaborar para a formação matemática do aluno de Ensino Médio visando uma aprendizagem mais significativa dos conceitos matemáticos e dos procedimentos envolvidos ao trabalhar com esse tipo de atividade.pt
dc.format.extent122-139-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectProcedural contenten
dc.subjectMathematics investigationen
dc.subjectHigh schoolen
dc.subjectConteúdos Procedimentaispt
dc.subjectInvestigação Matemáticapt
dc.subjectEnsino Médiopt
dc.titleAs mudanças procedimentais de alunos do ensino médio durante o trabalho com investigação matemática em sala de aulapt
dc.title.alternativeThe procedural changes for high school students while working with mathematics investigation classroomen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionFaculdade de Tecnologia Ciência e Educação (FATECE)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube s/n, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationFaculdade de Ciências UNESP/Bauru. Docente da Faculdade de Tecnologia Ciência e Educação – FATECE-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube s/n, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2237-0153-2011-01-01-122-139.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Trilhas Pedagógicas-
dc.identifier.lattes1124424108310223-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.