Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134774
- Title:
- Educação inclusiva: concepções de professores de ciências com relação à inclusão de alunos com deficiência visual em aulas de astronomia
- Inclusive education: conceptions of science teachers regarding the inclusion of students with visual impairment in the classes of astronomy
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 0121-3814
- Despite of intense discussion over recent decades about the inclusion of disabled people and the influence of conception of teachers about that inclusion for the effectuation of it, this work sought to identify conceptions of science teachers regarding the inclusion of students with visual impairment in the classes of astronomy providing basis for future studies.
- Diante da intensa discussão nas últimas décadas sobre a inclusão das pessoas com deficiência e da influência da concepção dos professores a respeito desta inclusão para a efetivação da mesma, este trabalho buscou identificar concepções de professores de Ciências com relação à inclusão de alunos com deficiência visual em aulas de astronomia fornecendo subsídios para estudos futuros.
- 2011
- Revista de la Facultad de Ciencia y Tecnologia, v. 17, p. 850-854, 2011.
- 850-854
- Educacional inclusion
- Visual impairment
- Science teaching
- Inclusão educacional
- Deficiência visual
- Ensino de ciências
- Acesso restrito
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/134774
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.