You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135070
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMonteiro, Isabel Cristina de Castro-
dc.contributor.authorSena, Galeno José de-
dc.contributor.authorAmorim, Carlos Eduardo Silva-
dc.contributor.authorMonteiro, Marco Aurélio Alvarenga-
dc.date.accessioned2016-03-02T12:59:38Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:31:49Z-
dc.date.available2016-03-02T12:59:38Z-
dc.date.available2016-10-25T21:31:49Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://seer.fclar.unesp.br/index.php/iberoamericana-
dc.identifier.citationRevista Ibero-Americana de Estudos em Educação, v. 7, n. 2, p. 114-124, 2012.-
dc.identifier.issn1982-5587-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135070-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135070-
dc.description.abstractOur work aims to discuss the teaching of science in the context of informal education. Thus, we present and analyze the results of an initiative that we have made seeking to interest high school students to study sciences and technology. The Energy shows are activities which are presented in experimental demonstrations of science concepts to middle school students. After the show the students respond to a questionnaire which formed the basis for this study. The results indicate that the achievement of shows have had an impact on students.en
dc.description.abstractNosso trabalho tem por objetivo discutir o ensino de ciências no contexto da educação informal. Assim, apresentamos e analisamos os resultados de uma iniciativa que temos realizado buscando despertar o interesse de alunos do ensino médio para o estudo das ciências exatas e tecnológicas. Os shows de Energia são atividades nas quais são apresentadas demonstrações experimentais de conceitos científicos para alunos do ensino médio. Após a realização de cada show os alunos respondem a um questionário que serviu de base para a realização desse estudo. Os resultados obtidos indicam que a realização dos shows tem tido grande impacto sobre os estudantes.pt
dc.description.sponsorshipFinanciadora de Estudos e Projetos (FINEP)-
dc.format.extent114-124-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectScience educationen
dc.subjectInformal educationen
dc.subjectEducationen
dc.subjectExact sciencesen
dc.subjectAtividade experimentalpt
dc.subjectDivulgação científicapt
dc.subjectEnsino de Físicapt
dc.titleO papel do ensino informal de ciências: uma análise sobre o impacto do show de energia sobre o interesse dos alunos para cursos das áreas de ciências exataspt
dc.title.alternativeThe role of informal science education: an analysis of the impact of the energy show on the interest of students for courses in the fields of earth sciencesen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Física e Química, Faculdade de Engenharia de Guaratinguetá, Guaratinguetá, Av. Dr. Ariberto Pereira da Cunha, 333, Portal das Colinas, CEP 12516410, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Física e Química, Faculdade de Engenharia de Guaratinguetá, Guaratinguetá, Av. Dr. Ariberto Pereira da Cunha, 333, Portal das Colinas, CEP 12516410, SP, Brasil-
dc.description.sponsorshipIdFINEP: 5017/2006-
dc.rights.accessRightsAcesso restrito-
dc.relation.ispartofRevista Ibero-Americana de Estudos em Educação-
dc.identifier.lattes0143498612781228-
dc.identifier.lattes6998705768912364-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.