Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135361
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Meneghetti, Renata Cristina Geromel | - |
dc.contributor.author | Trevisani, Fernando de Mello | - |
dc.date.accessioned | 2016-03-02T13:00:51Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T21:32:30Z | - |
dc.date.available | 2016-03-02T13:00:51Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T21:32:30Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier | http://revistas.pucsp.br/index.php/emp/article/view/7058 | - |
dc.identifier.citation | Educação Matemática Pesquisa, v. 15, p. 147-178, 2013. | - |
dc.identifier.issn | 1983-3156 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/135361 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135361 | - |
dc.description.abstract | Taking referential theoretical conceptions of mathematical knowledge present in some of the main mathematics philosophical currents and considering that the teacher´s practice is influenced by his conception of mathematical knowledge, this research aims to understand the conceptions of mathematical knowledge and its teaching and learning teaching of future mathematicians. It follows a qualitative approach (case study) in which the data were collected by semi-structured interviews and document analysis. This investigation has pointed out that Mathematics together with Mathematics Teaching (or part of this: on the didactic and pedagogical knowledge of how to teach) could be important to formation of the future mathematician, who will probably teach in a college or university. | en |
dc.description.abstract | Neste trabalho busca-se compreender as concepções de conhecimento, ensino e aprendizagem de matemática de futuros matemáticos. Para tal, apresentamos concepções de conhecimento matemático vigentes em algumas das principais correntes filosóficas da matemática, uma vez que se considera que a prática do professor de matemática sofre influência da forma esse concebe o saber matemática. A pesquisa seguiu uma abordagem qualitativa, estudo de caso, e foi efetuada por meio de entrevistas semiestruturadas e análise documental. Através desta pesquisa, indica-se que o Bacharelado agregado à Licenciatura (ou à parte desta: referente aos conhecimentos didático-pedagógicos de como ensinar) poderia favorecer uma formação mais adequada ao futuro matemático. | pt |
dc.format.extent | 147-178 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Mathematics knowledge | en |
dc.subject | Mathematics teaching and learning | en |
dc.subject | Mathematics degree | en |
dc.subject | Conhecimento matemático | pt |
dc.subject | Ensino eaprendizagem de matemática | pt |
dc.subject | Bacharelado em matemática | pt |
dc.title | Futuros Matemáticos e suas concepções sobre o conhecimento matemático e seu ensino | pt |
dc.title.alternative | Future mathematicians and their conceptions of the mathematical knowledge and its teaching and learning | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Geociências e Ciências Exatas (IGCE), Rio Claro, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Geociências e Ciências Exatas (IGCE), Rio Claro, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso restrito | - |
dc.relation.ispartof | Educação Matemática Pesquisa | - |
dc.identifier.lattes | 8922871845300995 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.