You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135432
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNardi, Roberto-
dc.date.accessioned2016-03-02T13:02:43Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:32:39Z-
dc.date.available2016-03-02T13:02:43Z-
dc.date.available2016-10-25T21:32:39Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttps://revistas.unila.edu.br/index.php/IMEA-UNILA/article/view/341-
dc.identifier.citationRevista do IMEA-UNILA, v. 2, n. 2, p. 13-46, 2014.-
dc.identifier.issn2318-1869-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135432-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135432-
dc.description.abstractThis paper deals with the constitution and development of science teaching area in Brazil, highlighting the factors considered important in this process as well as the origins and advances of the postgraduate programs in this area. Data for this writing were collected from the literature of the area, in answers to questions formulated in interviews taken among Brazilian researchers in the context of development of the project called: Constitution of the Science Education field: memories of researchers in Brazil and in documents on postgraduate assessment in the country, particularly in field of science education.en
dc.description.abstractEste artículo trata de la formación y desarrollo del área de enseñanza de las ciencias en Brasil, destacando los factores considerados importantes en este proceso, así como el origen y progreso de la pos graduación en esa área. Los datos para la elaboración de este texto fueron recogidos en la literatura del área y en respuestas a preguntas formuladas en entrevistas a investigadores brasileños durante el desarrollo del proyecto Formación del área de Enseñanza de Ciencias: memorias de investigadores en Brasil y en documentos sobre evaluación de la pos graduación en el país, particularmente en el área de enseñanza de ciencias.es
dc.description.abstractEste artigo trata da constituição e desenvolvimento da área de ensino de ciências no Brasil, destacando os fatores considerados importantes neste processo, bem como as origens e avanços da pós-graduação nesta área. Os dados para a elaboração deste texto foram recolhidos a partir da literatura da área, em respostas dadas a questões formuladas em entrevistas realizadas junto a pesquisadores brasileiros no contexto de desenvolvimento do projeto: Formação da área de Ensino de Ciências: memórias de pesquisadores no Brasil e em documentos sobre avaliação da pós-graduação no país, particularmente da área de ensino de ciências.pt
dc.description.sponsorshipFundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)-
dc.description.sponsorshipFundação para o Desenvolvimento da UNESP (FUNDUNESP)-
dc.description.sponsorshipConselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)-
dc.format.extent13-46-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectScience educationen
dc.subjectConstitution of the science education field in Brazilen
dc.subjectPostgraduate assessmenten
dc.subjectMemories of Brazilian researchersen
dc.subjectEducación en cienciases
dc.subjectFormación del área de enseñanza de ciencias en Brasiles
dc.subjectPos graduación en enseñanza de cienciases
dc.subjectMemorias de investigadores brasileñoses
dc.subjectEducação em ciênciaspt
dc.subjectConstituição da área de ensino de ciências no Brasilpt
dc.subjectPós-graduação em ensino de ciênciaspt
dc.subjectMemórias de pesquisadores brasileirospt
dc.titleMemórias do ensino de ciências no Brasil: a constituição da área segundo pesquisadores brasileiros, origens e avanços da pós-graduaçãopt
dc.title.alternativeMemories of science education in Brazil: the establishment of this field, in accordance with Brazilian researchers, its origins and the postgraduation advancesen
dc.title.alternativeMemorias de la enseñanza de las ciencias en Brasil: la formación del área según los investigadores brasileños, origen y progreso de la pos graduaciónes
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Educação, Bauru, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Educação, Bauru, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2318-1869-2014-02-02-13-46.pdf-
dc.relation.ispartofRevista do IMEA-UNILA-
dc.identifier.lattes4449947783474945-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.