You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142180
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSaran, Luciana Maria-
dc.contributor.authorOliveira, Rosemary Rodrigues de-
dc.date.accessioned2016-08-04T13:34:36Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:47:51Z-
dc.date.available2016-08-04T13:34:36Z-
dc.date.available2016-10-25T21:47:51Z-
dc.date.issued2015-09-07-
dc.identifierhttp://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/820-
dc.identifier.citation8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-8, 2015.-
dc.identifier.issn2176-9761-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/142180-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142180-
dc.description.abstractLearning about chemistry, especially for non-chemistry undergraduate students, becomes more attractive when approached contents are applicable to daily life. Furthermore, undergraduate engagement in extension activities enables them to put into practice the knowledge acquired from some attended subjects, complementing thus their academic degree. In this paper, we will report the experiences lived by undergraduate students in Biological Sciences disciplines, after participating in an extension meeting. This participation included designing and presenting a project developed from contents provided in a chemistry course, as a way to integrate knowledge obtained during the course with extension activities, with the aim of stimulating the learning of such contents.en
dc.description.abstractPara os estudantes, em especial, os de cursos de graduação que não são da área de química, aprender química, torna-se mais atraente quando os conteúdos abordados são aplicáveis ao cotidiano. Outro aspecto que estimula a aprendizagem é a participação de estudantes de graduação em atividades de extensão, que possibilitem aos mesmos colocar em prática os conhecimentos adquiridos nas disciplinas cursadas, complementando assim, a sua formação acadêmica. No presente trabalho, relatam-se as experiências vivenciadas por graduandos em Ciências Biológicas, resultantes da sua participação em evento de extensão que se deu com a elaboração e apresentação de projeto desenvolvido a partir de conteúdos contemplados pela disciplina de química, como forma de integrar os conteúdos abordados na disciplina, com atividades de extensão, estimulando o aprendizado desses conteúdos.pt
dc.format.extent1-8-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.sourcePROEX-
dc.subjectEveryday featuresen
dc.subjectChemistry-teachingen
dc.subjectEducation towards citizenshipen
dc.subjectElementos do cotidianopt
dc.subjectEnsino de químicapt
dc.subjectEducação para cidadaniapt
dc.titleIntegração ensino-extensão: relato de experiências vivenciadas por graduandos em ciências biológicaspt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista, Departamento de Tecnologia, Faculdade de Ciências Agrárias e Veterinárias de Jaboticabal-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista, Departamento de Economia Rural, Faculdade de Ciências Agrárias e Veterinárias de Jaboticabal-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2176-9761-2015-01-08-saran.pdf-
dc.relation.ispartofCongresso de extensão universitária da UNESP-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.