You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/26453
Title: 
Pluralismo metodológico no ensino de ciências
Other Titles: 
Methodological pluralism in science teaching
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade Estadual de Londrina (UEL)
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1516-7313
Abstract: 
  • Inspirados numa leitura epistemológica feyerabendiana, este trabalho sugere uma abordagem metodológica pluralista para o ensino das ciências. Defendemos que esse estratagema didático seja potencialmente mais eficaz para a aprendizagem, na medida em que procura dar conta do espectro de questões que se apresentam na sala de aula.
  • Inspired by an epistemological reading of Feyerabend, this paper proposes a pluralist methodological approach to science teaching. We propose that this didactic strategy is potentially more effective in the learning process because it tries to account for the spectrum of questions that are presented in the classroom.
Issue Date: 
1-Jan-2003
Citation: 
Ciência & Educação (Bauru). Programa de Pós-Graduação em Educação para a Ciência, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, campus de Bauru., v. 9, n. 2, p. 247-260, 2003.
Time Duration: 
247-260
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências
Keywords: 
  • pluralismo metodológico
  • educação em ciências
  • ensino de ciências
  • Pluralism
  • methodology
  • science teaching
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S1516-73132003000200007
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/26453
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.