Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/27151
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Cavalari, Suzi Marques Spatti | - |
dc.date.accessioned | 2014-05-20T15:09:14Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T17:43:44Z | - |
dc.date.available | 2014-05-20T15:09:14Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T17:43:44Z | - |
dc.date.issued | 2011-01-01 | - |
dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1590/S1984-63982011000100013 | - |
dc.identifier.citation | Revista Brasileira de Linguística Aplicada. Faculdade de Letras - Universidade Federal de Minas Gerais, v. 11, n. 1, p. 247-270, 2011. | - |
dc.identifier.issn | 1984-6398 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/27151 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/27151 | - |
dc.description.abstract | Este trabalho visa discutir as características do processo de autoavaliação da aprendizagem de inglês como língua estrangeira em um contexto tandem a distancia. Trata-se, mais especificamente, da apresentação de uma pesquisa na qual se analisam os dados coletados no ambiente teletandem (TELLES, 2005) por uma brasileira (aprendiz de inglês), durante suas interações via chat com dois parceiros norteamericanos (aprendizes de português). A análise enfoca as metas e estratégias de aprendizagem em relação aos parâmetros e critérios adotados pela brasileira em seu processo de autoavaliação. | pt |
dc.description.abstract | This work aims at discussing the characteristics of self-assessment process in a tandem language learning setting. It is the presentation of a study in which the data were collected by a Brazilian participant (learner of English as a foreign language) during her interactions via chat with two North American teletandem (TELLES, 2005) partners (learners of Portuguese as a foreign language). The analysis focused on the learning goals and strategies in relation to the parameters and criteria defined by the Brazilian learner in her self-assessment process. | en |
dc.format.extent | 247-270 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais, Faculdade de Letras | - |
dc.source | SciELO | - |
dc.subject | autoavaliação | pt |
dc.subject | ensino-aprendizagem de línguas em tandem | pt |
dc.subject | self-assessment | en |
dc.subject | tandem language teaching and learning | en |
dc.title | A autoavaliação da aprendizagem de inglês como língua estrangeira em um ambiente tandem a distância | pt |
dc.title.alternative | Self-assessment of English as a foreign language learning in a distance tandem setting | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista | - |
dc.identifier.doi | 10.1590/S1984-63982011000100013 | - |
dc.identifier.scielo | S1984-63982011000100013 | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | S1984-63982011000100013.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Revista Brasileira de Linguística Aplicada | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.