You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/28242
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMazzeu, Francisco José Carvalho-
dc.date.accessioned2014-05-20T15:12:02Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T17:46:14Z-
dc.date.available2014-05-20T15:12:02Z-
dc.date.available2016-10-25T17:46:14Z-
dc.date.issued1998-04-01-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S0101-32621998000100006-
dc.identifier.citationCadernos CEDES. Centro de Estudos Educação e Sociedade, v. 19, n. 44, p. 59-72, 1998.-
dc.identifier.issn0101-3262-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/28242-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/28242-
dc.description.abstractO texto apresenta uma proposta para a formação de professores, baseada na pedagogia histórico-crítica. São apresentados três eixos básicos para orientar esse trabalho: domínio dos conteúdos escolares e formas de ensinar; estudo da concepção dialética; formação de uma nova atitude ético-política. A metodologia sugerida é similar àquela que os professores poderão usar com seus alunos. Procura seguir os cinco passos propostos por Saviani: a prática social, a problematização, a instrumentalização, a catarse e a prática social.pt
dc.description.abstractThis article aims at presenting a proposal for teaching teachers based on the historical-critical pedagogy. It presents three basic aspects: knowledge of the school curriculum and methods of teaching; knowledge of dialectic; construction of a new ethical-political attitude. The proposal is based on the five steps as suggested by Saviani: social practice; problem setting; acquisition of the contents as instruments of action; catharsis and social practice.en
dc.format.extent59-72-
dc.language.isopor-
dc.publisherCentro de Estudos Educação e Sociedade (CEDES)-
dc.sourceSciELO-
dc.subjectFormação de professorespt
dc.subjectconcepção dialéticapt
dc.subjectpedagogia histórico-críticapt
dc.titleUma proposta metodológica para a formação continuada de professores na perspectiva histórico-socialpt
dc.title.alternativeA methodological proposal for teachers permanent formation according to a social-historical perspectiveen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnesp-
dc.description.affiliationUnespUnesp-
dc.identifier.doi10.1590/S0101-32621998000100006-
dc.identifier.scieloS0101-32621998000100006-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.relation.ispartofCadernos CEDES-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.