Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/28242
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Mazzeu, Francisco José Carvalho | - |
dc.date.accessioned | 2014-05-20T15:12:02Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T17:46:14Z | - |
dc.date.available | 2014-05-20T15:12:02Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T17:46:14Z | - |
dc.date.issued | 1998-04-01 | - |
dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1590/S0101-32621998000100006 | - |
dc.identifier.citation | Cadernos CEDES. Centro de Estudos Educação e Sociedade, v. 19, n. 44, p. 59-72, 1998. | - |
dc.identifier.issn | 0101-3262 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/28242 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/28242 | - |
dc.description.abstract | O texto apresenta uma proposta para a formação de professores, baseada na pedagogia histórico-crítica. São apresentados três eixos básicos para orientar esse trabalho: domínio dos conteúdos escolares e formas de ensinar; estudo da concepção dialética; formação de uma nova atitude ético-política. A metodologia sugerida é similar àquela que os professores poderão usar com seus alunos. Procura seguir os cinco passos propostos por Saviani: a prática social, a problematização, a instrumentalização, a catarse e a prática social. | pt |
dc.description.abstract | This article aims at presenting a proposal for teaching teachers based on the historical-critical pedagogy. It presents three basic aspects: knowledge of the school curriculum and methods of teaching; knowledge of dialectic; construction of a new ethical-political attitude. The proposal is based on the five steps as suggested by Saviani: social practice; problem setting; acquisition of the contents as instruments of action; catharsis and social practice. | en |
dc.format.extent | 59-72 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Centro de Estudos Educação e Sociedade (CEDES) | - |
dc.source | SciELO | - |
dc.subject | Formação de professores | pt |
dc.subject | concepção dialética | pt |
dc.subject | pedagogia histórico-crítica | pt |
dc.title | Uma proposta metodológica para a formação continuada de professores na perspectiva histórico-social | pt |
dc.title.alternative | A methodological proposal for teachers permanent formation according to a social-historical perspective | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Unesp | - |
dc.description.affiliationUnesp | Unesp | - |
dc.identifier.doi | 10.1590/S0101-32621998000100006 | - |
dc.identifier.scielo | S0101-32621998000100006 | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.relation.ispartof | Cadernos CEDES | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.