Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/30385
- Title:
- Educação Ambiental: referências teóricas no ensino superior
- Educación ambiental: referencias teóricas en la enseñanza superior
- Environmental education: theoretical references in higher education
- Tozzoni-Reis, Marília Freitas de Campos
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1414-3283
- Este artigo trata dos pressupostos teóricos presentes na formação dos educadores ambientais nos cursos de graduação. Esses pressupostos definem um quadro teórico analisado a partir do referencial metodológico do materialismo histórico-dialético. Esse quadro teórico pode ser organizado em concepções naturais, racionais e históricas da relação homem-natureza e da educação e suas análises sugerem princípios metodológicos de organização curricular nesses cursos.
- Este artículo trata de los presupuestos teóricos presentes en la formación de los educadores ambientales en los cursos de graduación. Esos presupuestos definen un cuadro teórico analizado a partir del referencial metodológico del materialismo histórico-dialéctico. Ese cuadro teórico puede ser organizado en concepciones naturales, racionales e históricas de la relación hombre-naturaleza y de la educación y sus análisis sugieren principios metodológicos de organización curricular en esos cursos.
- This article discusses the theoretical assumptions present in the training of environmental educators in undergraduate courses. These assumptions define a theoretical picture when they are analyzed through the methodological reference of historical-dialectic materialism. This theoretical picture can be organized into natural, rational and historical concepts of the man-nature relation and of education, and analysis suggests methodological principles of curricular organization for these courses.
- 1-Aug-2001
- Interface - Comunicação, Saúde, Educação. UNESP, v. 5, n. 9, p. 33-50, 2001.
- 33-50
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- Educação
- educação ambiental
- natureza
- modelos teóricos
- Educación
- educación ambiental
- naturaleza
- modelos teóricos
- Education
- environmental educators
- nature
- theoretical models
- http://dx.doi.org/10.1590/S1414-32832001000200003
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/30385
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.