You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/8573
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSouza, Luzia Aparecida de-
dc.contributor.authorGarnica, Antonio Vicente Marafioti-
dc.date.accessioned2014-05-20T13:26:32Z-
dc.date.available2014-05-20T13:26:32Z-
dc.date.issued2004-01-01-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S1516-73132004000100002-
dc.identifier.citationCiência & Educação (Bauru). Programa de Pós-Graduação em Educação para a Ciência, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, campus de Bauru., v. 10, n. 1, p. 23-39, 2004.-
dc.identifier.issn1516-7313-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/8573-
dc.description.abstractO presente texto tem como objetivo discutir a influência da formação pedagógica prévia em um curso específico de Licenciatura em Matemática. Como instância prévia de formação este artigo considera o CEFAM, e o curso de Licenciatura em foco é o da Faculdade de Ciências da UNESP de Bauru. O enfoque metodológico é nitidamente qualitativo, tendo sido os procedimentos analíticos pautados no estudo de convergências e divergências detectadas nos discursos dos estudantes-depoentes.pt
dc.description.abstractThis paper has as its focus the effect of a previous pedagogical experience on those taking a Math teacher's preparation undergraduate course. CEFAM (a Brazilian specific project that has as its main goal the preparation of future elementary teachers) is previous experience, and the Math teacher's preparation undergraduate course is one developed at UNESP (Bauru - SP - Brazil). The methodological approach is qualitative. Procedures of analysis were based on students' discourses, looking for convergences and divergences in their meanings.en
dc.format.extent23-39-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências-
dc.sourceSciELO-
dc.subjectCEFAMpt
dc.subjectLicenciaturapt
dc.subjectEducação Matemáticapt
dc.subjectProjeto Pedagógicopt
dc.subjectTeacher's Educationen
dc.subjectMathematics Educationen
dc.subjectPedagogical Directressen
dc.titleFormação de professores de matemática: um estudo sobre a influência da formação pedagógica prévia em um curso de licenciaturapt
dc.title.alternativeMath teacher's preparation: some remarks on the influences of previous pedagogical formation in an undergraduate courseen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUNESP-
dc.description.affiliationUNESP Departamento de Matemática-
dc.description.affiliationUnespUNESP-
dc.description.affiliationUnespUNESP Departamento de Matemática-
dc.identifier.doi10.1590/S1516-73132004000100002-
dc.identifier.scieloS1516-73132004000100002-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileS1516-73132004000100002.pdf-
dc.relation.ispartofCiência & Educação (Bauru)-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.